Zmiany lokatorskie - Sadyba Spot | Unidevelopment - Deweloper Warszawa

INFORMACJE OGÓLNE

Wprowadzenie zmian lokatorskich jest możliwe na podstawie § 6 ust 5. Umowy deweloperskiej. Złożenie wniosku i podpisanie umowy powinno nastąpić w terminie 3 miesięcy od zawarcia umowy deweloperskiej, lecz nie później niż do dnia wskazanego w Twojej umowie deweloperskiej.

 

JAK TO DZIAŁA?

Napisz do nas

Skontaktuj się z nami pod adresem zmiany@unidevelopment.pl i umów się na pierwsze spotkanie.

Przyjdź na spotkanie

Nasz Specjalista zaprosi Cię na spotkanie, na którym otrzymasz karty techniczne lokalu oraz wyjaśni jak przygotować i złożyć wniosek.

Złóż wniosek i podpisz umowę

Pamiętaj, że należy to zrobić najpóźniej do dnia wskazanego w Twojej umowie deweloperskiej. Możesz to zrobić osobiście, po ustaleniu terminu spotkania ze specjalistą lub poprzez wskazaną platformę elektroniczną.

Opłać wniosek za wydanie opinii

Zapoznaj się z opracowaną opinią

Twój wniosek zostanie przeanalizowany przez projektanta inwestycji, który wyda opinię na temat możliwości wprowadzenia wnioskowanych zmian i konieczności wykonania dokumentacji zamiennej.

Złóż zamówienie na wykonanie dokumentacji zamiennej i opłać jej koszty

Zakres wnioskowanych zmian może wymagać wykonania dokumentacji zamiennej Twojego lokalu. Deweloper określi koszt ich wykonania.

Zaakceptuj wykonaną dokumentację zmienną

Zaakceptuj koszty budowlane i zleć wykonanie zmian

Generalny wykonawca dokona wyceny dodatkowych kosztów na podstawie dokumentacji zamiennej. Po opłaceniu przez Ciebie kosztów, zaproponowane zmiany zostaną zrealizowane w oparciu o zaakceptowaną dokumentację.

Odbierz lokal z wykonanymi zmianami

Deweloper zaprosi Cię na odbiór lokalu w terminie określonym w umowie deweloperskiej. Lokal będzie wykonany zgodnie z zaakceptowaną dokumentacją zamienną.

Rozpocznij prace wykończeniowe

JAKIE ZMIANY MOŻEMY WPROWADZIĆ?

 

zmiana układu wewnętrznych ścianek działowych w obrębie lokalu

zmiana lokalizacji i wielkości otworów drzwiowych w wewnętrznych ścianach działowych w obrębie lokalu

  

zmiana wewnątrz lokalu lokalizacji przyborów i urządzeń (takich jak baterie, umywalki, wanny, prysznice, zlewozmywaki, lodówki, pralki itp.) w obrębie lokalu

zmiana wewnątrz lokalu lokalizacji gniazd, wyłączników wypustów oświetleniowych, gniazd telefonicznych, telewizyjnych, internetowych 

 

Wszystkie zmiany wprowadzane są w ramach przepisów prawa i przyjętych rozwiązań projektowych.

 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czym są zmiany lokatorskie?

Są to modyfikacje w aranżacji lokalu wykonywane po podpisaniu umowy deweloperskiej w trakcie trwania procesu budowy w oparciu o warunki techniczne i prawo budowlane, zgodnie z procedurą wprowadzania zmian lokatorskich opisaną w umowie.

Czy zmiany lokatorskie są odpłatne?

Tak, nabywca opłaca koszt weryfikacji wniosku w postaci opinii, ponosi koszt związany z opracowaniem i wykonaniem dokumentacji zamiennej oraz koszty robót budowlanych. Wyceny są opracowywane na podstawie odpowiednich dla każdej inwestycji cenników.

Jak uzgodnić wniosek na zmiany lokatorskie?

Wniosek na zmiany lokatorskie należy uzgodnić z specjalistą ds. technicznych i nanieść w czytelny i jednoznaczny sposób na karty techniczne przygotowane dla danego lokalu.

Czym są karty techniczne lokalu?

Karty techniczne to rzuty lokali odpowiednich branż: architektury, instalacji elektrycznych/teletechnicznych, instalacji sanitarnych (wod.-kan., c.o., wentylacji).

Karty techniczne klient otrzymuje po zawarciu umowy deweloperskiej.

Jaki jest zakres zmian lokatorskich?

- Zmiany można wprowadzić jedynie w obrębie lokalu
- Dobudowanie, usunięcie ścianek działowych,
- Dodatkowe podejścia sanitarne oraz zmiana ich lokalizacji,
- Dodatkowe punkty elektryczne (gniazda, włączniki) i gniazda teletechnicznych oraz zmiana ich lokalizacji,
w oparciu o Warunki Techniczne oraz prawo budowlane.

Kiedy podpisać umowę na zmiany lokatorskie?

Umowę na zmiany lokatorskie można podpisać po zawarciu umowy deweloperskiej, uzgodnieniu wniosku, ale przed upływem wyznaczonego w umowie deweloperskiej terminu zgłaszania zmian lokatorskich. W przypadku zgłoszenia wniosku naniesionego nie na kartach technicznych lokalu lub przez zewnętrznego architekta Deweloper odmówi przyjęcia wniosku na zmiany lokatorskie.

Od czego zależy weryfikacja zmian lokatorskich i zgoda na ich wprowadzenie?

Weryfikację przeprowadza Deweloper w oparciu o uzgodnienia z Głównym Projektantem i Nadzorem Inwestorskim w oparciu o Warunki Techniczne, prawo budowlane.

Czy dokumentację zamienną może opracować zewnętrzne Biuro Projektowe?

Nie, jeżeli zgłoszony zakres zmian wymaga opracowania dokumentacji zamiennej to dokumentację zamienną musi opracować Główny Projektant budynku za wiedzą Dewelopera.

 

DOKUMENTY DO POBRANIA

 

ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

Napisz do nas na adres zmiany@unidevelopment.pl