Przeniesienie własności KROK PO KROKU - Osiedle Idea | Unidevelopment - Deweloper Warszawa

Dzień otwarty na Sadybie 12.07 Przejdź do linku banera

Szanowni Państwo, poniżej przedstawiamy proces podpisywania aktów notarialnych. Dzięki poniższym punktom dowiecie się, jak przebiega organizacja tego wydarzenia, czego możecie się spodziewać i o czym należy pamiętać przed, w trakcie i po podpisaniu aktu.

Zapraszamy!

Przygotowanie do podpisania aktu notarialnego
 

Akt notarialny

  • staw się na podpisanie aktu notarialnego w umówionym terminie;
  • notariusz odczyta akt i odpowie na pytania dotyczące jego treści;
  • jeżeli zakup mieszkania finansujesz środkami z kredytu pamiętaj o ustanowieniu hipoteki, możesz to zrobić podczas podpisywania aktu notarialnego u notariusza lub samodzielnie wypełniając formularz
    (link – formularz KW-WPIS https://www.gov.pl);
  • po podpisaniu aktu notarialnego zostaniesz poproszony o zapłatę za czynności notarialne oraz otrzymasz wypis aktu własności.

Po podpisaniu aktu notarialnego

  • w ciągu 14 dni od podpisania aktu notarialnego złóż deklarację podatkową dotyczącą podatku od nieruchomości w Urzędzie Miejskim w Radomiu, ul. Kilińskiego 30, Wydział Podatków, Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko 19.
    (Szczegółowe informacje: https://www.bip.radom.pl);
  • nieruchomość została przekształcona z użytkowania wieczystego we własność - złóż wniosek o wyliczenie opłaty oraz wniosek o bonifikatę.
  • pamiętaj o uiszczeniu opłaty przekształceniowej. Szczegółowe informacje dostępne na stronie Urzędu Miejskiego w Radomiu.
    (link: https://bip.radom.pl)
  • od chwili podpisania aktu własności jesteś członkiem wspólnoty mieszkaniowej. O kolejnych zmianach własnościowych lokalu koniecznie poinformuj zarządcę nieruchomości.

Materiały do pobrania: