Przeniesienie własności KROK PO KROKU - Osiedle Idea | Unidevelopment - Deweloper Warszawa

Szanowni Państwo, poniżej przedstawiamy proces podpisywania aktów notarialnych. Dzięki poniższym punktom dowiecie się, jak przebiega organizacja tego wydarzenia, czego możecie się spodziewać i o czym należy pamiętać przed, w trakcie i po podpisaniu aktu.

Zapraszamy!

Przygotowanie do podpisania aktu notarialnego
 

Akt notarialny

  • staw się na podpisanie aktu notarialnego w umówionym terminie;
  • notariusz odczyta akt i odpowie na pytania dotyczące jego treści;
  • jeżeli zakup mieszkania finansujesz środkami z kredytu pamiętaj o ustanowieniu hipoteki, możesz to zrobić podczas podpisywania aktu notarialnego u notariusza lub samodzielnie wypełniając formularz
    (link – formularz KW-WPIS https://www.gov.pl);
  • po podpisaniu aktu notarialnego zostaniesz poproszony o zapłatę za czynności notarialne oraz otrzymasz wypis aktu własności.

Po podpisaniu aktu notarialnego

  • w ciągu 14 dni od podpisania aktu notarialnego złóż deklarację podatkową dotyczącą podatku od nieruchomości w Urzędzie Miejskim w Radomiu, ul. Kilińskiego 30, Wydział Podatków, Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko 19.
    (Szczegółowe informacje: https://www.bip.radom.pl);
  • nieruchomość została przekształcona z użytkowania wieczystego we własność - złóż wniosek o wyliczenie opłaty oraz wniosek o bonifikatę.
  • pamiętaj o uiszczeniu opłaty przekształceniowej. Szczegółowe informacje dostępne na stronie Urzędu Miejskiego w Radomiu.
    (link: https://bip.radom.pl)
  • od chwili podpisania aktu własności jesteś członkiem wspólnoty mieszkaniowej. O kolejnych zmianach własnościowych lokalu koniecznie poinformuj zarządcę nieruchomości.

Materiały do pobrania: